تعزيه ايران به سوگ نشست

تعزيه ايران به سوگ نشست

1391/6/28 0:27

خبرگزاری فارس: «رضا مشایخی» از تعزیه‌خوانان قدیمی کشور،‌ روز گذشته دار فانی را وداع گفت. پیکر این پیرغلام اهل‌بیت(ع) ظهر امروز در روستای ورس استان قزوین خاکسپاری شد.

 







عناوين وبسايت ها و وبلاگ ها در سوگ  زنده ياد رضا مشايخي

 

 

تعزیه ایران یتیم شد

استاد رضا مشایخی به دیار باقی شتافت.

 

 

 

 

     
 
 
 
 

خبر درگذشت  اسطوره تکرار نشدنی تعزیه ایران استاد رضا مشایخی چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می نشیند ولی در برابر تقدیر پروردگار چاره ای جز تسلیم نیست . خاموش شدن این شمع نورانی را خدمت خانواده محترم ایشان و جامعه تعزیه ایران تسلیت عرض می کنم ازخداوند یکتا بالاترین درجات آن بزرگوار در بهشت أعلا و مزید فضل و رحمت پروردگار بی همتا و طول عمر بازمانگان آن مرحوم همراه با سلامتی و حسن عاقبت شان خواهانم .

برای شادی روحش فاتحه مع الصلوات

 

 

 

منبع : خوانسار و تعزیه خوانی حرفه ای

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام و نام خانوادگی : رضا مشایخی

 

نام پدر: ابراهیم

 

محل تولد : قزوین

 

استاد ، تعزیه خوانی را از 6 سالگی شروع و تا سن 14 سالگی بچه خوانی می کرده است . از جمله اساتید وی در تعزیه خوانی می توان به میرزا یحیی رشته قانی ، میرزا مفتاح لاهیجانی ، سید حسین مومن زاده و حاج ادهم بحطونی اشاره کرد . وی ارادت خاصی به ائمه دارد و حدود 10 سال پیش در حالی که دچار عارضه سرطان شده بود از بی بی فاطمه زهرا (س) شفا گرفت . حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) قودجان  که به المپیک تعزیه معروف است سالهاست که از استاد در شهادت خوانی بهره می برد و همین امر رضا مشایخی را از دیگر تعزیه خوانان متمایز ساخته است . عدم حضور وی در سال 86 به علت کسالت و بیماری موجب نگرانی علاقه مندان وی شده بود و با حضور مجددش در سال 87 و به خصوص اجرای بی سابقه در شهادت حر بن یزید ریاحی و در مجلس عاشورا نشان داد که از تعزیه خوانان تمام نشدنی  دنیای حرفه ای تعزیه می باشد .

 

 



تعزیه خوانها
یاسر

با سلام و قدردانی از اینکه به فکر تعزیه خوانها هستید

اما به گمانم تا زمانی که عزیزانمان در قید حیاتند باید به انها بها داده شود بعد از مرگ در کنار اربابشان هستند و کاری به اینکه کسی بفکرشان هست ندارند






از نظرات خود ما را بهره مند کنید
نام :
پست الکترونیک :
عنوان پیام :  
متن پیام :
Skip Navigation LinksSkip Navigation Links
كداميك از آثار ماندگار زير را جزء اركان اصلي آواز مذهبي مي دانيد



 
Skip Navigation Links